Friday, March 13, 2015

Heart Prize ハードで賞

This is one of Deshi's ( apprentice's) life in this week.
ある弟子(私)の一週間です。
The flowers of Japanese apricot were out of bloom at Kouka-en. 
I took those flowers out to save the tree's energy.
梅の花がそろそろ咲き終わりでしたので、樹に負担を掛けないように全て取り除きました。

I cut all leaves to defoliate artificially for some deciduous trees.
雑木に葉刈りを行いました。

I cut wire all day today.
The floor is full of wires.
今日は針金切りを一日中していました。
床は切り落とした針金でいっぱいです。

Good wired tree is easy to cut wire, but poor wired tree is difficult to do.
上手く針金が掛かっているのは切るのも楽ですが、下手なものを切るは大変です。
At the end of today, I got a prize.
一日の終わりに賞をもらいました。
It is a heart prize.
ハート賞。ハードで賞。

The person only who worked hard can get the prize.
 I peeled on my finger. This part is too sensitive to touch hot water now.
How can I take a shower tonight?
頑張った人だけがゲットできる賞です。
手の皮がむけちゃった。
水を触るのには問題ないですが、お湯に触れると火傷した感覚がします。
あ~、どうやってシャワーを浴びようかなぁ。
 
I still need to cut wire for 15 more tree...
Again, this is Deshi's life.
針金切りが必要な樹はあと15本です。。。
明日も頑張ります!

No comments:

Post a Comment